Filarmonica de Stat din Oradea
Telefon:
+40-0259-430.853
Email:
filarmonica.oradea@yahoo.com
Sit web:

Ultimul concert din acest an stă sub semnul aşteptării sărbătorii Crăciunului. Vă propunem spre audiere cu această ocazie o capodoperă semnată de,   poate cel mai mare compozitor al tuturor timpurilor, Johann Sebastian Bach (1685 – 1750), primele trei cantate din Oratoriul de Crăciun, care sunt legate în mod direct de aşteptarea naşterii Domnului, o compoziţie oratorică barocă de mare respiraţie.

Oratoriul de Crăciun, BWV 248 – pentru solişti, cor şi orchestră, a fost compus în anul 1734, în perioada când Bach şi-a desfăşurat activitatea la Thomaskirche din Leipzig, cele şase cantate ale compoziţiei fiind destinate a fi cântate în diferite zile ale sărbătorii naşterii Domnului, de la prima zi de Crăciun, până la Bobotează. Practic primele trei cantate (însumând în total 35 de numere muzicale) sunt destinate celor trei zile ale sărbătorii de Crăciun. În ceea ce priveşte structurarea compoziţiei, povestirea evanghelică a naşterii lui Isus (încredinţată rolului de evanghelist) este presărată cu intervenţii solistice şi corale – reprezentând personaje sau grupuri (de magi, de păstori) ce au înconjurat evenimentele naşterii Mântuitorului. Această monumentală şi complexă creaţie, prin lumina şi bucuria pe care ne-o transmite, este cu adevărat demnă de a sublinia importanţa sărbătorii Crăciunului.

Cei patru solişti vocali invitaţi cu această ocazie, sunt artişti interpreţi recunoscuţi atât pe scenele de concerte şi de operă din ţară, cât şi pe cele din străinătate, iar conducerea muzicală va fi asigurată de maestrul Dorin Frandeș, un foarte bun cunoscător al genului vocal-simfonic. Participă şi cu această ocazie festivă Corul Filarmonicii, cu pregătirea muzicală a dirijorului Lászlóffy Zsolt.

Joi, 22 decembrie 2016, ora19.00
Sala de concerte „Enescu-Bartók”
Concert vocal-simfonic