Filarmonica de Stat din Oradea
Telefon:
+40-0259-430.853
Email:
filarmonica.oradea@yahoo.com
Sit web:

La concertul următor vă oferim spre audiere trei compoziții de mare frumusețe. În prima parte veți putea asculta două lucrări de Jean Sibelius (1865–1957), prima dintre ele fiind uvertura Karelia, compusă în 1893.

Vom continua cu Concertul pentru vioară şi orchestră în re minor. Lucrarea este practic singura compoziţie concertantă a lui Sibelius, care se bucură şi astăzi de o deosebită popularitate, datând din anul 1903, o capodoperă simfonică de o intensă virtuozitate şi încărcătură emoţională romantică. Cea de-a doua parte a concertului cuprinde o compoziţie de mari dimensiuni, Simfonia a IV-a Romantica în Mi bemol major de Anton Bruckner (1824–1896). Această simfonie este supranumită Romantica, datorită caracterului ei pastoral-bucolic și este de fapt un imn dedicat frumuseţilor şi sublimului naturii, aşa cum reiese din programul compozitorului: „Oraş medieval în răsărit de soare; de pe turnurile oraşului sunetul trompetei vesteşte dimineaţa; se deschid porţile, iar cavalerii ies din oraş pe falnici cai; ajunşi în pădure, sunt cuprinşi de vraja şi freamătul codrului şi de cântecul păsărilor.”

Dirijorul invitat Walter Hilgers şi-a început cariera muzicală studiind tuba, contrabasul şi pianul la Universitatea de Muzică din Aachen. Walter Hilgers a fost membru al Orchestrei Festivalului din Bayreuth timp de 12 ani. Între 1989-1995, a fost profesor la Hochschule für Musik und Darstellende Kunst din Hamburg, ulterior devenind profesor de muzică de cameră pentru alămuri la Hochschule für Musik „Franz Liszt” din Weimar. Premiul pentru cel mai bun participant la International Conductors Workshop din Košice (1995) a fost şi primul pas într-o lungă colaborare ulterioară cu Orchestra Filarmonicii de Stat din acest oraş. Au urmat invitaţii din partea altor ansambluri din Germania şi din afara ei. Orchestra Filarmonicii din Zagreb, Orchestra Simfonică Naţională din Buenos Aires, Orchestra de Stat Brandenburg din Frankfurt Nina.Karmon(Oder), Orchestra Radio din München au fost urmate, în ultimii ani, de colaborări frecvente cu Orchestra Simfonică Radio şi Orchestra de Cameră Radio din Bucureşti, cu Orchestrele Filarmonicilor din Sibiu, Oradea şi Timişoara sau cu Orchestra Filarmonicii din Nice. Începând cu stagiunea 2007/2008, Walter Hilgers este dirijor invitat permanent al Filarmonicii din Timişoara.

Solista invitată Nina Karmon, a absolvit Universitatea „Hans-Eisler” din Berlin, sub îndrumarea prof. Werner Scholz. A susținut concerte în România, Germania, Japonia, Corea. S-a perfecționat cu profesorii Silvia Markovici, Vladimir Landsman, Radu Bozgan. În calitate de muzician de cameră a colaborat cu mulți artiști de renume, precum: Alena Cherny, Juan Jose Chuquisengo, Ismo Eskelinen, David Frühwirth, Friederike Kienle, Andreas Kirpal, Roland Krüger, Vladimir Mendelssohn, Laura Mikkola, Denis Omerovic, Martti Rousi, Nina Tichman, Wen Sinn Yang. A participat la numeroase festivaluri: la Kuhmo Festival, la Iitti Festival și Karjalohja Festival din Finlanda, la Muskoka Lakes Festival din Canada, la Mainly Mozart Festival din Coral Gables, Florida, la Mozartiade și Mosel Festwochen din Germania.

Joi, 10 noiembrie 2016, ora 19.00
Sala de concerte „Enescu-Bartók”
Concert simfonic